produktów: 0

    0,00

    Przejdź do koszyka »
    Szanowny kliencie używamy cookies w celu świadczenia usług. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

    Pomoc

    pn.-pt.

    9:00-17:00

    tel. 22 836 54 45

    Opinie o Księgarni:

    Radosław J.
    Szybki i tanio :)
    Tomasz O.
    Sprawna i szybka obsługa, dobry kontakt z klientem :)
    PiotrB.
    Szybka wysyłka, uprzejmi pracownicy w punkcie odbioru. Polecam!
    test

    Kania Agnieszka

    Lekcja (nie)obecności

    Oprawa: miękka ze skrzydełkami | Wysyłamy w: Realizacja 3-5 dni roboczych
    Wydawnictwo: Universitas

    Dostępność: 19 egz.

    Informacje o dostępności są aktualizowane raz na godzinę.

    Pełna weryfikacja następuje podczas realizacji zamówienia.

    Skontaktujemy się z Tobą, jeśli czas realizacji może ulec zmianie.

    cena:35,34
    cena detaliczna: 38,00

    Jak uczyć patriotyzmu, który jest „oparty na odpowiedzialności za wspólnotę, niewykluczający nikogo, krytyczny wobec historii i zachowujący szacunek dla dziedzictwa przodków” (Jerzy Nikitorowicz)? Gdzie we współczesnej edukacji polonistycznej znaleźć miejsce dla dziedzictwa polsko-żydowskiego jako znaczącego elementu polskości? Czy w trudnej sytuacji społeczno-politycznej Europy i świata w XXI wieku odrabiamy lekcję daną nam przez historię w wieku XX?

    Niniejsza książka to swoista kontynuacja rozpoznań poczynionych przez autorkę w poprzedniej rozprawie, odnosząca się do kulturowej teorii narodu jako bardziej inkluzyjnej niż teoria etniczna.



    Doświadczenia Agnieszki Kani z realizacji projektów edukacyjnych (także międzynarodowych) i twórcze podejście do osiągnięć dydaktyki zagranicznej (głównie amerykańskiej) zaowocowały szczególnie obficie w tych fragmentach książki, które wprowadzają praktyczną wizję edukacji na wskroś humanistycznej, budującej wizerunek człowieka zdolnego wznieść się ponad identyfikację narodową. Fundamentem takiej edukacji Autorka czyni – dostępne wszak uczniom i afirmowane przez nich – przeświadczenie o naturalnej, przyrodzonej nam wszystkim różnorodności, odmienności ludzi. Kluczowe dla tej filozofii edukacji jest rozpoznanie, że kategoria „inności” dotyczy w pierwszym rzędzie nas samych, a jej świadomość pozwala na otwarcie się na drugiego człowieka i pozbycie się lęku.

    Witold Bobiński



    SPIS TREŚCI

    • Wprowadzenie

    OD TOŻSAMOŚCI „NARODOWEJ” DO „KULTUROWEJ”

    • Tożsamość narodowa a tożsamość kulturowa

    • Tożsamość wielokulturowa w praktyce

    • „Inni” to przede wszystkim my

    • Polska – ojczyzna Polaków i Żydów?

    • Wyzwania wielokulturowości dzisiaj

    DZIEDZICTWA POLSKO-ŻYDOWSKIEGO NA LEKCJI OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA

    • Palimpsest?

    • „Zło bierze się z gadania” lub… z milczenia. Językowy obraz relacji polsko-żydowskich i jego konsekwencje dla współczesności

    • Kultura żydowska i relacje z innością w młodszych klasach szkoły podstawowej

    • W poszukiwaniu inspiracji

    • Edukacja pozalekcyjna

    HOLOKAUST A EDUKACJA NA MIARĘ XXI WIEKU

    • Jak rzucić wieniec zielony na grób wykopany w powietrzu? O sposobach „zapisywania Zagłady” i nowej „bibliotece Shoah”

    • Jak uczyć o Holokauście?

    • Ogniska poglądów. Propozycja amerykańska w polskiej wersji

    • Casus Sprawiedliwych, czyli praca wychowawcza

    • Na czym polega i jaką ma wartość „rozmowa w milczeniu”. Opowiadania Idy Fink

    • Film Biegnij, chłopcze, biegnij, czyli łagodne wprowadzenie w temat

    • W stronę edukacji globalnej

    PROBLEMY POLSKIEJ PAMIĘCI ZBIOROWEJ

    • Co i jak pamiętają Polacy, a o czym pamiętać nie chcą

    • Na pozornym marginesie. Powojenna wizja historii

    • Dziedzictwo polsko-żydowskie – więcej pytań niż odpowiedzi

    • Współcześni Polacy wobec „obcych”

    • Podsumowanie, czyli lekcja (nie) do odrobienia?

    • Aneks

    Karen Shawn, Ogniska poglądów. O paleniu książek przez nazistów w 1933 roku, przeł. Marianna Szumal, red. i adapt. Agnieszka Kania

    Marianna Szumal, „Ogniska poglądów”. Przygotowanie uczniów szkoły podstawowej do odbioru tekstów na temat Holokaustu. Eksperyment dydaktyczny

    Małgorzata Kulik, Klaudia Mucha, „To wszystko jest antysemicką legendą…”. Przełamując stereotyp Żyda

    • Bibliografia i omawiane pozycje literackie (wybór)

    • Indeks nazwisk

    Sumliński
    Książki pokrewne

    Recenzje

    Nie ma w tej chwili żadnych recenzji.

    Napisz własną recenzję napisz recenzję

    Dodaj recenzję

    Ocena:
    Twoje imię i nazwisko:
    Twoja recenzja:

    Detale techniczne

    Oprawa: miękka ze skrzydełkami | Ilość stron: 212 | Wydawnictwo: Universitas | Data premiery: 2017-10-12 | Wymiary: 13.5x20.5cm | EAN: 9788324231331

     
     
    Metody płatności Nasi partnerzy logistyczni Sprawdzona usługa
    Metody płatności: Za Pobraniem, MasterCard, Visa, PayU, PayPal Nasi partnerzy logistyczni: FedEx, Inpost, Ruch
    • Szybka dostawa
    • Ochrona konsumenta
    • Polityka prywatności
    • 14-dniowe prawo zwrotu
    • Bezpieczne płatności
    • Szyfrowanie SSL
    Najpopularniejsi Autorzy Znajdziecie nas

    Wojciech Sumliński

    Wiktor Suworow

    Sławomir Cenckiewicz

    Rafał Ziemkiewicz

    Dorota Kania

    Bronisław Wildstein

    Wojciech Cejrowski

    Marcin Wolski

    Tadeusz Płużański

    Marek Jan Chodakiewicz

     

    Andrzej Nowak

    Norman Davies

    Bohdan Urbankowski

    Dietrich Von Hildebrand

    Filip Musiał

    Józef Mackiewicz

    Paweł Wieczorkiewicz

    Gilbert Keith Chesterton

    Adam Szustak

    Clive Staples Lewis

    Jacek Pulikowski

    Aleksander Posacki

    Waldemar Chrostowski

    Nick Vujcic

    Richard Rohr

    Scott Hahn

    Jan Paweł II

    George Orwell

    Jacek Piekara

    Vladimir Volkoff

    Waldemar Łysiak

    Jean Raspail

    Sergiusz Piasecki

    Agatha Christie

    J.R.R. Tolkien